مشاوره خانواده زوج درمانی در مشهد

مشاوره خانواده زوج درمانی در مشهد

از بهترین خدمات در مرکز تخصصی مشاوره خانواده زوج درمانی در مشهد ارائه جلسات مشاوره در مسیر رفع مسائل و مشکلات بین زوجین است.

اهمیت زوج درمانی و حل مشکلات زناشویی

ازدواج مهمترین پیوندی است که بر پایه عشق و صمیمیت پایه گذاری می گردد. روابط زناشویی صحیح و بدون مشکل بعد از ازدواج بسیار مهم می باشد. از این رو زوجین در صورت عدم رضایت و احساس مشکل باید به فکر درمان و راه حلی باشند. استفاده از خدمات مشاوره ای در این زمینه می تواند به بهبود روابط و صمیمیت منجر گردد. امروزه کمک گرفتن از مشاوره و روانشناسی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. زوج درمانگر کمک می کند که با جلسات مشاوره مشکل مراجع ریشه یابی و سپس با کمک طرفین به رفع آن بپردازد.

زوج درمانی راه بسیار مناسبی برای حل مشکلاتی است که شاید به تنهایی رفع نشوند و کمک یک مشاور بتواند نقش بزرگ و موثری را در این زمینه ایفا کند. به همین دلیل امروزه بسیاری برای رفع مشکلات به مشاورین مراجعه می کنند. مرکز  مشاوره خانواده زوج درمانی در مشهد جلسات درمان را متناسب با تشخیص روانشناس بالینی به مراجعین ارائه می کند.

زوج درمانی چه کمکی می کند؟

این شاخه از روان درمانی به کسانی پیشنهاد می شود که در ارتباطشان دچار دلسردی و تنش شده اند، به جدایی فکر می کنند یا تصمیم دارند که صمیمیت و درک متقابلشان را بهتر کنند. در زوج درمانی تمرکز روی رابطه است و هریک از طرفین باید روی شناخت و اصلاح خود تمرکز داشته باشند. مشاوره خانواده زوج درمانی در مشهد، به حل این مشکل بسیار کمک می کند.

مهم ترین مشکلاتی که زوجین به دلیل آن ها برای درمان به مرکز مراجعه می کنند عبارت اند از:

  • دعوا و ستیزه های شدید
  • مشکلات در ارتباط بین خودشان
  • قهرهای بی مورد
  • مسائل مالی و هزینه های نامتناسب
  • مشکلات مربوط به تربیت فرزندان
  • مسائل مربوط به خانواده های یکدیگر و دخالت های بی مورد اطرافیان
  • نارضایتی جنسی
  • خیانت
  • و…

چه زمانی باید به مراکز زوج درمانی مراجعه کنیم؟

پیشنهاد ما این است که به محض این که نارضایتی رخ داد به مشاور مراجعه کنید. زوج درمانگر به راحتی و به طور اصولی این گونه مسائل را خاتمه می دهد. علاوه بر این ها، مشاوره زوج درمانی محدود به مشکلات بین زوجین نمی شود. درمانگر تخصصی مشاوره خانواده زوج درمانی در مشهد قادر است به درمان مشکلات و ناراحتی های عصبی یکی از زوجین با کمک دیگری است. از مهم ترین و شایع ترین مشکلاتی که با کمک زوج درمانی قابل درمان است، افسردگی در یکی از زوجین می باشد.

در گام اول باید به این نکته توجه داشته باشید که درمان موفق نتیجه همکاری زوجین با درمانگر است. بنابراین تلاش و پیگیری افراد برای حل مشکلاتشان اساسی ترین شرط بهبود رابطه است. در این صورت زوجین می توانند انتظار داشته باشند که شنونده و پیام دهنده بهتری شوند و راه های جدیدی برای حمایت از یکدیگر پیدا کنند. همکاری زوجین با روند درمان تعیین شده توسط مشاوره خانواده زوج درمانی در مشهد رسیدن به نتیجه مطلوب را خیلی آسان می کند.

اهداف جلسات مشاوره زوج درمانی

اهداف جلسات توسط مشاور با نظر مراجعین برنامه ریزی می شود و برای رسیدن به این اهداف، هر یک از طرفین باید آمادگی این را داشته باشند که نقاط قوت و ضعف خود را بپذیرند، نقش ها و مسئولیت هایشان را به عهده بگیرند. روان شناس زوج درمانگر، با توجه به مراحل و نکات روانشناختی و با رعایت اصول علمی و چارچوب بندی شده، بهترین مشاوره را در اختیار مراجعین قرار می دهند. مشاوره خانواده زوج درمانی در مشهد کمک می کند تا این مراحل به راحتی طی شود.

مرکز مشاوره خانواده زوج درمانی

مراجعه به مشاورین مجرب و ماهر از جمله مسائل با اهمیت در انتخاب مشاور است. روانشناس مشاوره خانواده زوج درمانی در مشهد می تواند با تعداد جلسات کافی و زمان مناسب صحبت های دو طرف را بشنود و با قضاوت صحیح و درست به حل مشکل اقدام کند. زوج درمانگر از همین طریق مشکل بسیاری از مراجعان را با کمک این روش حل می نماید. همچنین در روند جلسات خود می توانید باورهایتان را نسبت به زندگی مشترک بررسی و آنها را اصلاح کنید.

زوج درمانگر در مرکز مشاوره خانواده زوج درمانی در مشهد با در نظر گرفتن تمامی شرایط برای مراجعین محترم تعداد جلسات مشاوره را تنظیم می کنند به گونه ای که در آن تعداد جلسه مشکل زوجین حل شده و آن دو را تا رسیدن به مرحله بهبود کامل همراهی می کند.

جلسات مشاوره خانواده

برخی از مشاوران جلسات فردی تکمیلی را به زوجین به عنوان بخشی از درمان پیشنهاد می کنند و برخی ممکن است جلسات فردی را در صورت درخواست زوجین پیشنهاد کنند زیرا این جلسات نیز می تواند تاثیر زیادی در روند حل مشکل داشته باشد. مشاوره خانواده زوج درمانی در مشهد اغلب هفته ای یک جلسه برگزار می شود ولی این موضوع به اهداف درمان شما، برنامه ریزی درمانی مشاورتان و این که آیا جلسات شما به صورت فردی یا گروهی برگزار می شود، بستگی دارد. زمان مشاوره تعیین شده بوده و هر جلسه آن با صلاحدید مشاور، از 45 دقیقه در نظر گرفته می شود.

همچنین توصیه می شود پیش از شروع جلسه و در صورت امکان 24 ساعت قبل از زمان مشاوره تان، مرکز را در جریان حضور یک یا هر دوی تان در جلسه فردا قرار دهید تا درمانگر، برنامه ای متناسب با فرد یا افراد حاضر در جلسه را، از قبل آماده نموده و در اختیارتان قرار دهد.

مرکز مشاوره خانواده زوج درمانی در مشهد

این نکته ای بسیار قابل تامل است که در هنگام مواجهه با مشکلات زوجی، هرگز با مشورت با اطرافیان و افراد غیرمتخصص؛ زمان را برای آغاز برنامه زوج درمانی، از دست ندهید. آن چه مسلم است هرچه مراحل درمان را زودتر شروع کنید؛ زودتر و ساده تر به نتیجه مطلوب خواهید رسید. شرکت حضوری در جلسات مشاوره خانواده زوج درمانی به مراتب ارزشمندتر از خود درمانی های غیرمتخصصانه است. جهت شرکت در جلسات مشاوره خانواده زوج درمانی در مشهد می توانید وقت مشاوره تان را از قبل رزرو نمایید.

جلسات درمان در مرکز تخصصی مشاوره به صورت حضوری برای مراجعین مشهدی و به صورت تلفنی یا آنلاین با ارتباط واتساپی برگزار می شود.

جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا 

روان شناس بالینی | محمد کربلایی حسینی

از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

دوره های آموزشی

آزمون های روان سنجی

جدیدترین مقالات