مشاوره اختلاف زناشویی در مشهد

زوجین می توانند جهت حل مسائل و مشکلاتی که در روابط شان وجود دارد، از روانشناس مرکز مشاوره اختلاف زناشویی مشهد کمک بگیرند.

روانشناسی مشکلات زناشویی

اینکه انسان ها به دلایل متعدد با هم مشابه نباشند امری کاملاً اجتناب ناپذیر است. به همین جهت تصور این مسئله که قرار است زوجین در یک تفاهم و همفکری برابر باشند، انتظاری بعید و غیرمعقول است. در بسیاری موارد همین تفاوت هاست که موجب می شود دختر و پسر جذابیت هایی را در یکدیگر بیابند و به هم متمایل شوند. از همین رو نباید تفاوت ها و گاهاً اختلافات سلیقه را در زندگی زناشویی، به خودی خود امری مشکل ساز بدانیم. مشکل از آنجایی شروع می شود که زن و شوهر به واسطه برخی دلایل روانشناختی، این اختلافات و نامشابه بودن را، به جایگاه جنگ و نزاع تبدیل کنند.

اهمیت زوج درمانی و حل مشکلات زناشویی

اهمیت زوج درمانی و حل مشکلات زناشویی

دعواها و ناسازگاری هایی که به دلیل اختلافات سلیقه شکل گرفته اند، غالباً ریشه در عوامل ثانویه ای دارند که این اختلافات ظاهری را؛ به بهانه ای برای عدم تفاهم تبدیل نموده اند. در واقع این اختلاف سلیقه ها نیست که موجب بروز مشکلات زناشویی در روابط بین زوجین می شود. بلکه مسائل ثانویه ای وجود دارد که حتی ویژگی های جذاب و شیرین در طرف مقابل را، تلخ و اصطلاحاً “اعصاب خرد کن!” کرده است. بررسی موشکافانه و دقیق روانشناختی بر مسئله و اجرای برنامه ی منظم زوج درمانی بین زوجین توسط روانشناس مرکز مشاوره اختلاف زناشویی مشهد، در این مرحله اهمیت بالایی پیدا می کند.

شایع ترین اختلافات زناشویی

شایع ترین اختلافات زناشویی

در مرکز مشاوره اختلاف زناشویی مشهد مدل های متنوعی از مشکلات زناشویی در روابط بین زوجین شاهد بوده ایم. علم روانشناسی پروتکل های زوج درمانی مختلفی را برای انواع این مشکلات دارد که با کمک روانشناس بالینی متخصص به مراجعین ارائه می شود. در حالت کلی، موارد متعددی می تواند عامل بروز اختلافات و دعوا و نزاع های زناشویی بین زوجین شوند. در این میان برخی اهمیت و جایگاه بیشتری دارند که عبارت اند از:

  • اختلاف طبقاتی
  • اختلاف عقیدتی و مذهبی
  • اختلاف سیاسی
  • اختلاف در میزان هوش و سطح سواد
  • اختلاف سلیقه در رنگ محبوب
  • اختلاف در نحوه برخورد با اقوام و آشنایان و دوستان
  • اختلاف در تربیت فرزند
  • و…

مشاوره اختلاف زناشویی مشهد

توصیه می شود در صورت مشاهده هر گونه دعواها و حساسیت های بی دلیل در روابطتان، نسبت به آن ها بی تفاوت نباشید. اگر مواردی در روابطتان هستند که در ابتدای زندگی مشترک برایتان حساسیتزا نبوده و یا حتی جذاب بوده، اما الان موجب خشم، ترس، عصبانیت و بهم ریختگی روانی تان می شود، باید به دنبال علت اصلی و رفع آن باشید. روانشناس بالینی در مرکز مشاوره اختلاف زناشویی مشهد در این مسیر به شما کمک می کند و در صورت لزوم، برایتان برنامه زوج درمانی تبیین می کند تا با رعایت آن، زخم های رابطه زناشویی تان را التیام ببخشید.

جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا 

روان شناس بالینی | محمد کربلایی حسینی

از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

دوره های آموزشی

آزمون های روان سنجی

جدیدترین مقالات