خانواده درمانی اضطراب در مشهد

مرکز مشاوره و روان شناسی در مشهد این امکان را برای مراجعین فراهم می کند تا مشکل اضطراب افراد را از طریق همکاری خانواده با تکنیک خانواده درمانی حل کنند.

اضطراب چیست و چه علائمی دارد؟

اضطراب، سیستم دفاعی بدن را تضعیف می کند و منجر به آسیب پذیر شدن فرد می شود. در مراحل پیشرفته تر، فرد حافظه کوتاه مدت خود را از دست می دهد و دچار فراموشی می شود. احساس گرما یا سرمای بسیار شدید از دیگر علایم اضطراب به شمار می روند.

شایع ترین علائم اضطراب در افراد عبارت است:

  • وسواس فکری
  • وسواس رفتاری
  • از دست دادن تمرکز
  • بی خوابی
  • بی اشتهایی
  • و…

اضطراب می تواند نظام فکری و روانی فرد را تا میزان قابل توجهی بهم بریزد. به همین جهت لازم است نسبت به درمان آن بی تفاوت نباشیم. در مرکز مشاوره مشهد از خانواده درمانی برای حل مشکل اضطراب افراد کمک گرفته می شود. کمک افراد خانواده در حل مشکل فردی اضطراب موجب تسریع روند درمان می شود.

اضطراب و عملکرد خانواده

تاثیرات روحی و جسمی اضطراب تنها بر خود شخص نیست، بلکه خانواده وی را نیز درگیر می کند. این جاست که عملکرد خانواده می تواند در بهتر شدن وضعیت فرد، و یا بالعکس در تشدید اضطراب وی موثر باشد. در صورتی که عملکرد خانواده در راستای خانواده درمانی به درستی انجام نشود و در جهت کاهش اضطراب فرد نباشد، این استرس ها و تنش ها می تواند شدت بگیرد و فرد را مضطرب تر کند. بنابراین عملکرد خوب خانواده در مسیر درمان و هماهنگ بودن اعضا می تواند پروسه درمان را کوتاه تر کند و منجر به بهبودی کامل فرد شود.

خانواده درمانی اضطراب در مشهد

در مراکزی که تحت عنوان خانواده درمانی اضطراب در مشهد وجود دارد مشاوران مجرب و روانشناسان با تجربه فعالیت می کنند. این افراد می توانند علت اضطراب را شناسایی کرده برای درمان آن راهکار های مناسبی ارائه دهند. خانواده درمانی اضطراب، صدمات اجتماعی را نیز کاهش می دهد، زیرا این خانواده ها هستند که جامعه را تشکیل می دهند. بنابراین هر چه سریع تر نسبت به دریافت درمان برای کاهش اضطراب اقدام شود بهتر و راحت تر می توان آن را کنترل کرد.

جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا 

روان شناس بالینی | محمد کربلایی حسینی

از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

دوره های آموزشی

آزمون های روان سنجی

جدیدترین مقالات